1. Företagsinformation
  2. Tillämpning
  3. Beställning och betalning
  4. Leverans
  5. Ångerrätt
  6. Reklamation
  7. Personuppgifter
  8. Cookies
  9. Tillämplig lag och domstolsland
  10. Rätt till prövning
  11. Förbehåll för ändringar

 

1. Företagsinformation

KnowledgeCottonApparel.se (nedan kallad webbplatsen) ägs och drivs av:

KnowledgeCotton Apparel A/S
Orebygaardvej 11
DK-7400 Herning
Danmark
CVR (organisationsnummer): 28115164

Om du har frågor om våra handelsvillkor, behöver hjälp med beställning, din order eller annat, kan du kontakta oss via e-post shop@knowledgecottonapparel.se eller telefon +4570209031 (vardagar 9.00-16.00, fredagar 9.00-14.30)

2. Tillämpning

När du beställer varor som är tillgängliga på webbplatsen accepterar du samtidigt våra handelsvillkor. Handelsvillkoren utgör ett juridiskt bindande avtal mellan dig och KnowledgeCotton Apparel A/S (som vi kallar ”KnowledgeCotton Apparel”, ”vi”, ”oss” eller ”vår”). Vi ber dig vänligen läsa dessa villkor noggrant och kontrollera att din beställningsinformation är fullständig och korrekt, innan du gör en beställning. Om du anser att det har skett ett fel ber vi dig att kontakta vår kundservice. Din användning av webbplatsen omfattas även av våra policyer om skydd av personuppgifter och cookies.

3. Beställning och betalning

För att handla på webbplatsen ska du ha fyllt 18 år och inneha ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18 år kan du ändå köpa varor, förutsatt att du inhämtar målsmans godkännande eller på annat sätt har rätt enligt lag att genomföra köpet.

Så handlar du varor på webbplatsen:
Hitta de önskade varorna som du vill köpa och lägg dem i ”varukorgen”. Du kan fram till själva beställningstidpunkten ändra innehållet i varukorgen, och du kan under hela beställningsprocessen kontrollera innehållet och priset för varorna. Fraktkostnader beräknas och visas på sidan ”leverans”, efter att du har angett din leveransadress. När du har genomfört betalningen har vi tagit emot din order. Det går inte att ändra innehållet i en beställning efter att ordern har genomförts.

Vi skickar ett mejl med en kopia av din beställning strax efter att du har lagt din order. Ett bindande köpeavtal har ingåtts först när du har mottagit ett mejl från oss med information om leveransen.

Alla priser på webbplatsen anges inklusive moms.

Så betalar du:
Betalningsmöjligheterna framgår när du går till ”kassan” på webbplatsen. Vid betalning med kreditkort, PayPal eller SWISH behandlas dina kortuppgifter av QuickPay, Shopify Payments eller PayPal. Alla betalningsmetoder genomförs via en säker och krypterad förbindelse.

Vi drar beloppet från ditt konto först när din beställning lämnar vårt lager. Detta gäller om du betalar med kredit- eller bankkort. Om du däremot betalar med direkt banköverföring, godkänner du att beloppet dras omedelbart.

Vår rätt att avvisa eller annullera en beställning:

Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning, om:

  • Varan är slutsåld
  • Dina fakturerings- och leveransuppgifter inte kan bekräftas och/eller om vi inte kunde leverera på den angivna adressen
  • Du är under 18 år, eller under en högre ålder, om ålderskravet för att ingå avtal med KnowledgeCotton Apparel är högre enligt gällande lagstiftning.
  • Priset som angavs på webbplatsen var felaktigt

Vid annullering av din beställning kommer beloppet frigöras till det betalkort eller konto som användes vid betalningen.

4. Leverans

Det är fri frakt vid köp över DKK 700 till paketbutiker.
Handlar du under 700 DKK kostar frakten från 39 DKK.

Leverans av din beställning sker snarast möjligt, efter att vi har mottagit din beställning. Vår leveranstid i Sverige är mellan 2-3 vardagar. Vi skickar din beställning med DHL.

Du kommer att få ett mejl och/eller ett SMS med spårningsnummer och möjlighet att följa din order.

Hos KnowledgeCottonApparel.se kan du endast få din beställning levererad till en adress i Sverige.

5. Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten löper från den dag då du har tagit emot varan. Du har mottagit varan när den till exempel har lämnats i din brevlåda, när den enligt överenskommelse med dig har lagts i en box eller liknande, eller när den har levererats till din arbetsplats. Om varan har lagts i en postbox eller paketbutik, löper ångerrätten från det att du har hämtat den i postboxen/paketbutiken. Om du inte hämtar paketet inom fristen kommer paketet att skickas tillbaka till oss.

Om fristen löper ut en helgdag, lördag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till följande vardag. Om flera olika varor har beställts i en order, men levererats separat, löper perioden från mottagandet av den sista varan.

Du ska inom fristen för ångerrätten meddela oss skriftligen om du önskar häva köpet. Meddelandet ska skickas via mejl till vår kundservice på shop@knowledgecottonapparel.se - därefter har du 14 dagar på dig att returnera varan. Alternativt kan du välja att returnera dina varor inom ångerfristen. Detta ser vi också som användning av ångerrätten.

Du förlorar din ångerrätt om du öppnar förpackningen på varor som av hälso- eller hygienmässiga skäl inte lämpar sig att returneras, till exempel underkläder

6. Retur av ordern

Vi har gjort returer lätta. Logga bara in HÄR med din e-post och ordernummer. Du får då en returetikett via e-post. Ordernumret skulle se ut så här: COM0000
Observera att det tillkommer en returavgift, som varierar beroende på var paketet ursprungligen levererades.
• Danmark: 39 DKK
• Europa*: 10 EUR


Returavgiften dras automatiskt från din återbetalning när vi har tagit emot returen.


* Tyvärr stöder vi inte en förbetald returetikett för dessa länder: Bulgarien, Kroatien, Cypern, Estland, Irland, Lettland, Litauen, Malta, Rumänien, Slovenien. Om du vill returnera din vara från ett av dessa länder, vänligen kontakta ditt lokala postkontor för att skicka varan till vår lageradress som anges i våra allmänna villkor.

Kom ihåg att fylla i returformuläret som skickades tillsammans med din order.
Om du inte använder retursedeln är vår returadress:

KnowledgeCotton Apparel A/S
Orebygaardvej 11
DK-7400 Herning
Danmark
Att: B2C Retur

Vid retur ska du se till att varorna är lämpligt paketerade. Du har nämligen själv ansvaret för paketet/varorna till dess att vi har tagit emot dem. Spara därför postens kvitto samt eventuellt referens- och spårningsnummer.

Viktigt! Om du har flera ordrar som du vill returnera kan du inte skicka dem i ett och samma paket. Du ska skicka ordrarna separat och då använda den retursedel som stämmer överens med respektive order. Annars kan inte orderbeloppet betalas tillbaka.

Förlorad returrätt

Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Det kan inträffa om varans värde har minskat på grund av att:

- du faktiskt har använt varan
- varan har spår av främmande dofter såsom parfym eller rök eller visar andra tecken på användning/slitage
- den har blivit skadad medan du hade ansvaret för den
- du har hanterat varan på annat sätt än som var nödvändigt för att kunna ta reda på varornas natur, egenskaper eller funktionssätt
- du inte har följt de begränsningar i ångerrätten som följer av plombering, varutyp etc.
- varans plombering eller förpackning är bristande eller i väsentligen försämrat skick i sådan grad att det påverkar varans värde.

Vänligen notera: Alla returnerade varor ska returneras i samma skick som du mottog dem. Det vill säga varorna får inte vara skadade, smutsiga eller använda (förutom för att prova), och att alla prislappar och etiketter ska vara orörda.

Återbetalning
När din retur är registrerad på vårt lager kommer vi så snart som möjligt behandla den och återbetala beloppet. Notera att det kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar din returorder till dess att vi har återbetalat pengarna till dig. Notera att PayPal har en handläggningstid på 30 dagar.
Så snart din retur har behandlats kommer du att få en bekräftelse via mejl från oss. Beloppet kommer alltid överföras till samma betalningsmedel som du använde när du betalade köpet. Tidpunkten när pengarna kommer till ditt konto beror på din bank samt vilket betalningsmedel du använde vid beställningen.

Byte
Det är tyvärr inte möjligt att byta en vara. Däremot kan du returnera din order och vi kommer därefter återbetala ditt köp så du kan lägga en ny order. Varor som har köpts på rea eller med rabattkod kan endast beställas på nytt med samma erbjudande i de fall som det rabatterade priset fortfarande gäller i webbutiken.

7. Reklamation

Ditt köp omfattas av den danska köplagen, däribland bestämmelserna om fel. Det betyder att du kan få pengarna tillbaka om reklamationen är berättigad, och felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Du ska reklamera inom ”rimlig tid” från det att du upptäckte felet i varan. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt. Du kan reklamera genom att kontakta vår kundservice. När du reklamerar ombeds du att så detaljerat som möjligt lämna uppgifter om problemet samt bifoga en bild av reklamationen och meddela ditt ordernummer. Beroende på den konkreta situationen får du då vidare instruktioner.

Kom ihåg att varan alltid ska skickas i lämplig förpackning och se till att du får ett kvitto på försändelse. Det är nämligen ditt ansvar att bevisa att du har skickat varan i retur. Vid reklamationer utfärdar vi en retursedel till dig med förbetald frakt.

8. Personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt. Vänligen läs vår personuppgiftspolicy, som informerar om hur vi använder de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med beställningsprocessen och din användning av webbplatsen i övrigt.

9. Cookies

Genom att använda webbplatsen accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator, för att du ska få en personlig upplevelse av webbplatsen. En del av de cookies som vi samlar in kan bli offentliggjorda, men det kommer endast ske i anonymiserad form, exempelvis i form av ”Antal besökare på sidan”, ”Hur lång tid du har besökt sidan” osv. Du kan när som helst ändra ditt godkännande av cookies på webbplatsen. Du kan dessutom ta bort cookies från din dator via den webbläsare som du använder. Om du har valt att din webbläsare inte ska godkänna cookies, innebär det att du inte kan använda vår webbplats optimalt, eftersom flera sidor inte kommer vara tillgängliga.

10. Tillämplig lag och domstolsland

Varje avtal som ingås mellan oss med tillämpning av dessa villkor omfattas av dansk lagstiftning. Varje tvist som kan komma att uppstå i samband med vårt avtal, däribland avtalets förekomst eller giltighet, ska väckas vid behörig domstol i Danmark.

11. Rätt till prövning

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice om du har klagomål på en vara som du har köpt hos oss. Vår kundservice kan kontaktas per telefon, via e-post samt vårt kontaktformulär.
Du kan även lämna in en reklamation av en vara som du har köpt hos oss till Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark.
Kunder som är bosatta i ett EU-land kan använda EU-kommissionens reklamationsportal på nätet för att lämna in en reklamation. Du kan lämna in klagomål via följande länk: http://ec.europa.eu/odr.

12. Förbehåll för ändringar

KnowledgeCotton Apparel A/S kan utan förvarning ändra handelsvillkoren genom att publicera uppdaterade handelsvillkor på webbplatsen. De handelsvillkor som är publicerade på webbplatsen vid den tidpunkt då du gör din beställning på webbplatsen är gällande för ditt köp.

Senast uppdaterad: 26 September 2023